the specified port spec format is wrong

ERROR [cd5b9b40-8aa0-4d21-8dce-5be026eaba71:228] [instance:10] [instance.start] [ecutorService-5] [c.p.e.p.i.DefaultProcessInstanceImpl] Unknown exception io.github.ibuildthecloud.gdapi.exception.ClientVisibleException: the specified port spec format is wrong
at io.cattle.platform.core.util.PortSpec.(PortSpec.java:63)
at io.cattle.platform.docker.process.instancehostmap.DockerPostInstanceHostMapActivate.processPorts(DockerPostInstanceHostMapActivate.java:286)
at io.cattle.platform.docker.process.instancehostmap.DockerPostInstanceHostMapActivate.handle(DockerPostInstanceHostMapActivate.java:114)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runHandler(DefaultProcessInstanceImpl.java:470)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$4.execute(DefaultProcessInstanceImpl.java:421)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$4.execute(DefaultProcessInstanceImpl.java:415)
at io.cattle.platform.engine.idempotent.Idempotent.execute(Idempotent.java:42)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runHandlers(DefaultProcessInstanceImpl.java:415)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runLogic(DefaultProcessInstanceImpl.java:520)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runWithProcessLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:345)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$2.doWithLockNoResult(DefaultProcessInstanceImpl.java:245)
at io.cattle.platform.lock.LockCallbackNoReturn.doWithLock(LockCallbackNoReturn.java:7)
at io.cattle.platform.lock.LockCallbackNoReturn.doWithLock(LockCallbackNoReturn.java:3)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl$3.doWithLock(AbstractLockManagerImpl.java:40)
at io.cattle.platform.lock.impl.LockManagerImpl.doLock(LockManagerImpl.java:33)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:13)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:37)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.acquireLockAndRun(DefaultProcessInstanceImpl.java:242)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runDelegateLoop(DefaultProcessInstanceImpl.java:184)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.executeWithProcessInstanceLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:157)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$1.doWithLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:116)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$1.doWithLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:113)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl$3.doWithLock(AbstractLockManagerImpl.java:40)
at io.cattle.platform.lock.impl.LockManagerImpl.doLock(LockManagerImpl.java:33)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:13)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:37)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.execute(DefaultProcessInstanceImpl.java:113)
at io.cattle.platform.object.process.impl.DefaultObjectProcessManager.executeStandardProcess(DefaultObjectProcessManager.java:32)
at io.cattle.platform.process.common.handler.AbstractObjectProcessLogic.activate(AbstractObjectProcessLogic.java:31)
at io.cattle.platform.process.instance.InstanceStart.compute(InstanceStart.java:428)
at io.cattle.platform.process.instance.InstanceStart.handle(InstanceStart.java:165)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runHandler(DefaultProcessInstanceImpl.java:470)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$4.execute(DefaultProcessInstanceImpl.java:421)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$4.execute(DefaultProcessInstanceImpl.java:415)
at io.cattle.platform.engine.idempotent.Idempotent.execute(Idempotent.java:42)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runHandlers(DefaultProcessInstanceImpl.java:415)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runLogic(DefaultProcessInstanceImpl.java:517)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runWithProcessLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:345)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$2.doWithLockNoResult(DefaultProcessInstanceImpl.java:245)
at io.cattle.platform.lock.LockCallbackNoReturn.doWithLock(LockCallbackNoReturn.java:7)
at io.cattle.platform.lock.LockCallbackNoReturn.doWithLock(LockCallbackNoReturn.java:3)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl$3.doWithLock(AbstractLockManagerImpl.java:40)
at io.cattle.platform.lock.impl.LockManagerImpl.doLock(LockManagerImpl.java:33)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:13)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl.lock(AbstractLockManagerImpl.java:37)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.acquireLockAndRun(DefaultProcessInstanceImpl.java:242)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.runDelegateLoop(DefaultProcessInstanceImpl.java:184)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl.executeWithProcessInstanceLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:157)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$1.doWithLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:116)
at io.cattle.platform.engine.process.impl.DefaultProcessInstanceImpl$1.doWithLock(DefaultProcessInstanceImpl.java:113)
at io.cattle.platform.lock.impl.AbstractLockManagerImpl$3.doWithLock(AbstractLockManagerImpl.java:40)

Just posting a stacktrace without context will probably not get you much help.

You need to give information on what you are trying to do (including what syste, what versions and relevant snippets from your yaml files.) if you expect any help.

I got this error message after deploying on a Ubuntu 22.04 which uses a new backend for iptables. I downgraded iptables to use iptables-legacy to fix the problem.

update-alternatives --config iptables

(select 1 for iptables-legacy)

Then re-establish symbolic links:

ln -s /etc/alternatives/iptables /sbin/iptables 2>/dev/null
ln -s /etc/alternatives/iptables-save /sbin/iptables-save 2>/dev/null
ln -s /etc/alternatives/iptables-restore /sbin/iptables-restore 2>/dev/null
ln -s /etc/alternatives/ip6tables /sbin/ip6tables 2>/dev/null
ln -s /etc/alternatives/ip6tables-save /sbin/ip6tables-save 2>/dev/null
ln -s /etc/alternatives/ip6tables-restore /sbin/ip6tables-restore 2>/dev/null